Vše o facebooku
Header

Sociální síť Facebook.com

Červen 26th, 2012 | Zveřejnil admin v rubrice Facebook

V roce 2004 se zrodily první náznaky a ukazatele vzniku rozsáhlého společenského webu – tedy Facebooku. Hlavním představitelem vzniku Facebooku, který je tedy spoluautorem, ale je často uváděn jako samotný autor, je Mark Zuckerberg. Spoluautoři Facebooku jsou Dustin Moskovitz a Chris Hughes.
Facebook není jen pouze sociální síť, jak ji zná většina z nás. Facebook je mnohem víc. Ovšem původní záměry vzniku byly jiné. The Facebook – Thefacebook.com (originální název používaný ze začátku) vznikl nejdříve jako server a systém pro studenty Harvardovy univerzity, kde Mark studoval. Stal se velmi oblíbeným a začal se nadále rozšiřovat na další univerzity v Americe. Tento rozvoj pokračoval nadále, kde se již mohli registrovat všichni lidé s univerzitním mailem. Poté byly přidávány další školy i z jiných zemí, například v České republice jako první to byla Masarykova univerzita. Od 11.srpna 2006 se může na Facebook.com, podle licence, registrovat každý, pomocí jednoduché Facebook registrace, a to od 13-ti let. Další rozvoj pokračoval v prosinci 2007, kdy měl Facebook již 57 milionů aktivních uživatelů a začalo se o něm mediálně více mluvit. Dostal se na žebříček nejnavštěvovanějších stránek internetu a již od roku 2007 je přes 80% všech amerických studentů vysokých škol na Facebook registrováno a aktivně jej využívá. Facebook začal získávat mnohá ocenění (mezi nejzajímavější patří ocenění Facebook Chatu, mobilní verze stránek nebo možnosti nahrávání fotek). Dále se na Facebook začala dostávat komerce a možnost umístit zde svoji reklamu.
Jak samotný život na Facebooku vypadá? Jako nový uživatel jste nucen se samozřejmě registrovat. Je nutno odsouhlasit některé licence. Poté máte možnost si vyplnit svůj profil – záleží jen a pouze na vás, jak moc detailně. Je zde možnost viditelnosti veškerých údajů například pro vybrané přátele, přátele přátel nebo klidně pro celý svět.
Důležitá věc na Facebooku je přidávání si přátel. Vyhledáte si známého člověka a „přidáte“ si jej do přátel. K tomu je nutný souhlas dané osoby. Ta si vás buď potvrdí, nebo odmítne. Tu stejnou možnost má samozřejmě každý člověk, který si na Facebooku kohokoliv najde.
Síla Facebooku tkví především v jeho propojenosti a možnosti sdílet v podstatě téměř jakýkoliv obsah internetu. Většina vložených textů nebo poznámek může sloužit jako hypertextový odkaz, který dále odkazuje. Velká propojenost Facebooku s internetem je jasně patrná – nenajdete na internetu článek nebo video, který by nešel „sdílet“.
Facebook má také své speciální aplikace. Jsou to například aplikace fotky nebo video. Od roku 2010 není omezen počet ani délka videa, které vkládáte. To probíhá velmi jednoduchým vkládáním přímo z Vašeho počítače nebo například webkamery, přímým java pluginem.
Nutno připomenout další zajímavosti. Místo, kde se Vaše statusy, sdílení nebo jiné aktivity na Facebooku zobrazují, se jmenuje zeď. Ta je jakousi hlavní stránkou, kde vidíte prostě vše, co jste udělali a nebo přátelé, které máte ve svém profilu. Další možnosti je přidávání do různých skupin, zakládání různých stránek fanoušků, posílání zpráv, využívání speciálních možnosti šťouchnutí (bezvýznamná možnost, jak na sebe pouze upozornit – nemá žádný větší význam) nebo hraní her. Facebook je úzce spjat s řadou online her. Mezi největší patří např. FarmVille, což je jednoduchá farmářská hra, kde si každý pěstuje svoji zeleninu nebo dobytek, může sousedit s dalšími lidmi, posílat si suroviny nebo různé dárečky. Posílání dárků je na Facebooku také velmi oblíbené a proto se Vám do rukou může dostat jak obyčejné lízátko, tak rozkošný plyšový medvídek.
Facebook se stal během krátké doby gigantem ve světě internetu. Pro zajímavost, aktuálně má přes 650 miliónů aktivních uživatelů, průměrně se na Facebook denně registruje až 250 000 lidí, dále se Facebook může pochlubit až 65 miliardami shlédnutí za měsíc, na Facebooku proběhne přes 500 miliónů hledání a velikost indexu hledání přesahuje 200 GB.
Další důležitá věc ohledně Facebooku je jeho přístupnost. Facebook se stal fenoménem a pro mnoho lidí to může být i určitý životní styl – sdílení informací o sobě, sdílení fotek a různých odkazů a tudíž je pro ně důležité se na Facebook dostat nejen přes počítač.
Aktuálně je několik možností. Není problém být stále v obraze pomocí Facebooku v mobilu. Facebook Mobile, jak se aplikace nazývá, je možno využít téměř v jakémkoliv mobilním telefonu, přes který je možné se připojit na internet. Samozřejmostí je v dnešní době již předinstalovaná aplikace v téměř každém novém mobilním přístroji nebo komunikátoru. Facebook Mobile je kompatibilní pro Windows Mobile, pro Android, Apple nabízí přístup přes svůj operační systém, dále je možnost se připojit přes komunikátory typu iPad nebo tablety celkově. PSP, XBOX 360, PlayStation nebo Nintendo – všechny tyto konzole přístup na sociální síť poskytují bez jakýchkoli problémů a silně si na tom zaládají. Není žádnou novinkou, že dražší LCD a LED televizory tuto možnost nabízejí také a pomocí internetu v televizoru to není problém.
Facebook se ovšem nezastavil. Sociální síť se dále rozvíjí, nabízejí se další možnosti a aplikace, komerce přes Facebook také roste a rozhodně to nevypadá špatně s jeho existencí.

ZALINKUJ:

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Přidejte kometář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>